صفحات

اولين جاده گردشگري لرستان را دريابيد

 جاده دورود- قارون- چم چيت- امارت و بيشه مهمترين جاده گردشگري دورود وشايد لرستان است. مناظر زيباي كوهستان قارون و پريز و اشترانكوه، جنگل هاي انبوه، رودخانه سزار و گهررود، دره هاي زيبا چون دره نگاه، مسير زيباي خطوط راه آهن از جمله پلها و تونلها، آبشارها و چشمه هاي متعدد همچون آبگرمه (مسير چم چيت- بيشه) و چشمه اسرار آميز وقت ساعت، سدهاي پرورش ماهي امارت، تالاب چم چيت و غار و سراب منو فقط بخشي از زيبايي هاي اي مسير است.
كدام جاده منطقه لرستان و حتي كشور اين همه جاذبه طبيعي را در چنان مجموعه متنوعي به هم متصل مي كند؟ اما بي توجهي مسئولان اين جاده زيبا را به مسيري خطرناك و متروكه تبديل نموده است.
در تصاوير ابتداي اين جاده را در كنار شهر دورود مي بينيد. نخاله هاي ساختماني دو طرف جاده انباشته شده است و گاهي عبور دو ماشين از كنار هم بدون متوقف شدن ممكن نيست.
در ادامه مسير نيز قسمتهايي از آسفالت را آب برده است. از روستاي لنج آباد به بعد هم اصلا جاده آسفالت نيست و آنقدر جاده باريك است كه ماشينها براي عبور از كنار هم در پرتگاهها ناچارند دنده عقب بروند. در ادامه اين مسير در منطقه چم چيت اين جاده به دو شاخه تقسيم مي شود، يكي از كنار رود سزار (دز) به سمت جنوب امتداد مي يابد و پس از عبور از مناطق جنگلي زيبا و آبشارها و چشمه هاي موسوم به آبگرمه  به سمت آيستگاه و آبشار بيشه مي رود (تامنطقه آبگرمه ماشينها به زحمت مي توانند تردد كنند اما از منطقه آبگرمه تا بيشه حتي تراكتور هم نمي تواند تردد كند) شاخه ديگر اين جاده از كنار گهررود به سمت منطقه دره نگاه و روستاهاي تي و امارت مي رود و جاذبه هايي همچون جنگل انبوه و چشمه وقت و ساعت و امام زاده پيرعبدالله را در خود دارد.
گردشگري پردرآمدترين صنعت دنيا پس از تجارت اسلحه است. اكثر مردم روستا هاي اين منطقه محروم هستند و چشم به راه كمكهاي كميته امداد هستند. غافل از آنكه اگر استعدادهاي طبيعت منطقه معرفي شوند و زيرساختهاي گردشگري نظير جاده مناسب ايجاد شوند با رونق منطقه بيكاري و فقر نيز مهار خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه با نظرات خوبتان در وبلاگ سلام دورود ما را دلگرم مي كنيد، سپاسگذاريم