صفحات

کمبود امکانات رفاهی دریاچه گهر از چالشهای بزرگ گردشگری لرستان

خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: کمبود امکانات خدماتی و رفاهی در دریاچه گهر به یکی از چالشهای بزرگ گردشگری لرستان تبدیل شده است.

سیروس ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد اظهار داشت: دریاچه گهر به لحاظ ارتفاع و اکوسیستم زیبای آن یکی از پدیده های کم نظیر جهان محسوب می شود و در سالهای اخیر مورد استقبال گردشگران فراوانی از داخل و خارج از کشور قرار گرفته است اما کمبود امکانات خدماتی و رفاهی در حاشیه این پدیده الهی به یکی از چالشهای جدی در بحث گردشگری استان تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: حدود شش ماه است که طرح مطالعاتی دریاچه گهر با هزینه ای بالغ بر 180 میلیون تومان به پایان رسیده است ولی تاکنون این طرح از سوی سازمان حفظت از محیط زیست استان به تصویب نرسیده است .
ابراهیمی افزود: در صورت تائید این طرح می توان با بکار بردن راهکارهای مناسب نسبت به تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در دریاچه گهر اقدامات لازم را انجام داد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این سازمان برای تامین امکانات اولیه در دریاچه گهر، عنوان کرد: در سال جاری اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان برای افزایش سرویسهای بهداشتی، بهسازی سیستم آبرسانی، ایجاد ایستگاه غریق نجات و تامین امنیت مسیر جاده دسترسی دریاچه در نظر گرفته شده است.
ابراهیمی با تاکید بر تشکیل جلساتی در نیمه اول خرداد ماه به منظور تشریح راهکارهای لازم برای رفع مشکلات و کمبودها برای استقبال از گردشگران فصل تابستان، ابراز امیدواری کرد که تا قبل از شروع فصل گردشگری نسبت به رفع کمبودهای موجود در دریاچه گهر اقدام شود.
به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد ، دریاچه گهر به عنوان یکی از دریاچه های بکر و زیبای آب شیرین ایران در میان رشته کوه های زاگرس و در دامنه اشترانکوه واقع شده است. این دریاچه از ذوب برف های اشترانکوه و انباشت آب آن در پشت سد یا آب بندی که از ریزش کوه پدید آمده تشکیل شده است.

این دریاچه آب شیرین دائمی، شامل دو قسمت "گهر بالا" و "گهر پایین" است که به صورت یکی از جاذبه های دیدنی استان لرستان و کشور شناخته می شود. فراوانی نسبی آبهای ورودی به این دریاچه باعث می شود ، سر ریز آب آن به دریاچه پایینی (بزرگ ) بریزد.
طول دریاچه اصلی گهر ۵/۱ کیلومتر و عرض متوسط آن را ۶۰۰ متر برآورد کرده اند. حداکثر عمق دریاچه ۲۸ متر و مساحت آن در حدود ۱۰۰ هکتار است و در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا واقع شده است.
این دریاچه در 35 کیلومتری شهرستان دورود قرار گرفته و راه اصلی رسیدن به آن از طریق همین شهرستان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

از اينكه با نظرات خوبتان در وبلاگ سلام دورود ما را دلگرم مي كنيد، سپاسگذاريم